sila klik jika murah hati :)

Thursday 13 December 2012

cerita dah abis praktikal plok!

ok dah habis praktikal. study dah abis. bye2 UUM, bye2 lecturer2 berkaliber UUM sekalia. muah2 u ols. T_T sekarang iols bersendirian merawat hati yang sepi di hujung kampung.


ohh naa kasuma jiwakuuuuuu mari Obatiiiiiiiiiiiiiii Rindu hambaaa...

ok best kan? best kan lagu tu Tijah? Terima kasih Tijah sebab angguk (even though muka macam cicak tertelan ubat nyamuk).

Bila dah setel study, (hanya tunggu masa nak konvo) terasa ya Rabbiiii rindu ya amat kat zaman berhingus dan comel tu. Huh, berkejar ke kelas, berpeluh ketiak, masuk kelas, air-cond best, abis kelas, keluar berkejar ke bus stop berebut2 naik bus, balik bilik, tengok memo, ada test esok rupa2nya and terus buat muka *homegaddd then otomatik tengok movie sambil berpegang teguh pada prinsip "No Last Minute Study" padahal kau tu memang malas study. muehehe

comel kan jadi student yang clumsy tapi malas tapi taknak study tapi nak makan tido, online tapi taknak mandi tapi absolutely disayangi lecturer. haha memang taklah! Kita yang sayang lecturer sebab bagi markah untuk attendance =P

 

students life memang owsemm sgt. i love it. sebab tu berangan nak apply master pulak pasni walaupun duit takda. Kerja taknak. Dah kerja asyik online je kat office kan. memang cemerlang. *angkat kening

well, tak kisah la takda duit ke hapa. sebab memang nekad nak amik master. and taknak kerja, taknak pegi interview. Korang bos-bos, abang-abang besar jangan berangan nak hire aku sbg pekerja korang. haha. belagak nak mati punya statement. 

 Pasal takda duit tu (berapa kali dah aku ulang aku takda duit ni?) memang la. semalam mesej cik yat. 

me: yuran master berapa ringgit? 
cik yat: 2k - 3k per sem 
me: ouh. mahal gila. mana aku nak cekau duit *pengsan lima saat

tapi, bila pikirkan balik... Allah kan ada. Rezki tu akan muncul bila2 kalau kita yakin. At da same time, opkos la kena usaha jugak. (pasni habis la semua duit simpanan. ) well, tak perlu mengeluh. tak selesaikan masalah. *senyum kambing

 


Kambing? Pagi2 lagi aku da kuar rumah dengan kelam kabutnya sambil pegang bekal roti canai, tiba- tiba lembu ayah (mak tua nama diberi ) pandang aku. Aku pandang dia balik. And dia pandang bekal aku bawak. Aku pun memandang ke arah yang sama. *Bunyi itik dan ayam berbual

 

*gambar hiasan

Beliau ni (Mak Tua) memang gila. Gila Durian, gila cempedak. gila pisang. Pastu haritu musim durian mengada ngada taknak makan rumput. nak makan durian. Pastu taknak buka sendiri. Mengada gila. Ayah jugak kena bukakan durian tu. Lagi, aku jugak dapat layanan yang sama dari ayah. Homegad. Aku dah disamakan dengan Mak Tua. Grr. Tak syok. 

Ok sekarang memang tak dapat la kaw yang Cow tu ROTI CANAI yang aku buat bekal ni. tak mungkin terjadi. PAstu sebabkan beliau kena ikat, aku pun panggil la beliau (walaupun aku dah lewat!)  sambil tunjuk tunjuk bekal yang aku bawak tu kat beliau. Dan, beliau cuma buat lembunya tanpa sedikit pun menoleh ke arah aku yang tengah eksaited tu. Huh. Dasar lembu. 

Tapi tak pe. Beliau comel jugak. Bye!

Thanks for reading ! XOXO

No comments: